Silniki diesla dysponując większa mocą i momentem obrotowym przy mniejszej pojemności skokowej, od wielu lat stanowią bardzo poważną konkurencję dla napędów benzynowych. Jednakże w trakcie procesu spalania oleju napędowego występuje niekorzystne zjawisko które w ostatnim okresie postrzegane jest jako poważne zagrożenie ekologiczne. Diesel przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia generuje kłęby czarnego dymu a ściślej mówiąc sadzy. Jest ona efektem niepełnego spalania oleju napędowego. Technologia wtrysku wysokociśnieniowego, specjalne komory spalania, progresywne doładowanie tylko częściowo wyeliminowały problem. Dopiero zastosowanie tzw. filtrów cząstek stałych praktycznie wyeliminowało problem.

Czy aby na pewno?

Aby zrozumieć istotę problemu w telegraficznym skrócie prezentujemy najbardziej rozpowszechnione typy filtrów cząstek stałych oraz ich zasadę działania.

FAP – Filter A Particulare czyli tzw. system mokry – do paliwa dodawany jest specjalny płyn EOLYS obniżający temperaturę spalania sadzy. Stosowany przez koncern PSA (Citroen,Peugeot )

DPF – Diesel Particulare Filter, czyli system suchy stosowany w pozostałych markach samochodów

Każdy filtr niezależnie od konstrukcji składa się ceramicznego wkładu, podzielonego na setki jednostronnie zamkniętych kanalików umieszczonego w metalowej obudowie. Przepływające spaliny osadzają na ściankach cząsteczki sadzy z czasem zmniejszając przepustowość i zdolność filtracyjną filtra. Poniżej przedstawiono przykładową budowę jednej komórki filtracyjnej.

Tzw. zapychanie filtra sadzą objawia się drastycznym ograniczeniem mocy silnika, przechodzeniem samochodu w tzw. tryb serwisowy – awaryjny, zwiększonym zużyciem paliwa. Uruchamiana przez ECU- (komputer sterujący pracą silnika), procedura dopalania jest ściśle uzależniona od stylu jazdy. W autach poruszających się tylko w ruchu miejskim jest trudna do realizacji a co za tym idzie nieskuteczna. Wymaga jazdy z określoną prędkością (stałe, ściśle określone obroty silnika) na odcinku kilkunastu a czasami nawet kilkudziesięciu kilometrów.

Użytkownicy decydujący się na usunięcie filtra (jest to możliwe) ignorują fakt, że jest to prawnie zabronione. Ale nie to jest najgorsze. Zapominają, że filtry cząstek stałych eliminują oprócz sadzy substancje rakotwórcze. Czyli demontując filtr, narażają zdrowie i życie nas wszystkich. Nie wspominając o degradacji ekosystemu. Można oczywiście zamontować nowy filtr. Ale koszty od kilku do nawet dwudziestu tysięcy złotych w wielu przypadkach przekraczają wartość auta.

Więc jak rozwiązać ten problem?

Jedynie rozsądnym i skutecznym rozwiązaniem jest Regeneracja

Ale jak skutecznie i w miarę tanio wykonać regeneracje?

Dlaczego my

FIRMA Auto 2000 jako jedna z nielicznych w regionie oferuje usługę regeneracji filtrów cząstek stałych przy użyciu FLASH CLEANER MACHINE. Najwyższej jakości urządzenie wykorzystuje wyłącznie siłę wody do regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów samochodów osobowych oraz ciężarowych. Oferowana przez nas technologia czyszczenia bezpiecznie usuwa niemal całą sadzę i popiół ( 98,5%) przywracając praktycznie fabryczną zdolność filtra do pracy bez naruszania integralności delikatnego wkładu ceramicznego (DPF) pokrytego min. cząsteczkami tlenku glinu i ceru oraz platyny (utleniają CO-CO2, NO-NOx).

Źródło: https://twitter.com/dpfflashclean/status/819853451706437632?lang=ar

Jak praktycznie wygląda proces czyszczenia?

Zdemontowany filtr umieszczamy na blacie kabiny czyszczenia i podłączamy go do rury wodnej. Naciskamy START: Cały proces jest zautomatyzowany i odbywa się w specjalistycznej maszynie z użyciem odpowiedniej hydrodynamicznej metody czyszczenia. Urządzenie przedstawiono na zdjęciu powyżej. W zależności od typu i rozmiaru filtra, Flash Cleaner Machine wykonuje pełny cykl czyszczenia i suszenia gorącym powietrzem w czasie nie przekraczającym 120 min (samochody ciężarowe). Procedura czyszczenia filtrów cząstek stałych samochodów osobowych nie przekracza 30 min. Pełną procedurę przestawiono poniżej:

  • Dobór i montaż odpowiednich adapterów montażowych i redukcji
  • Wtryśnięcie specjalistycznego, biodegradowalnego detergentu do wewnątrz wkładu ceramicznego eliminującego złogi oleju silnikowego (z układu doładowania)
  • Montaż filtra w komorze regeneracyjnej
  • Czyszczenie strumieniem wody generowanym przez turbinę o wysokim regulowanym przepływie
    • Wstecznie do przepływu spalin
    • Zgodnie z przepływem spalin
    • Ponowienie cyklu pierwszego
  • Opróżnienie filtra
  • Suszenie strumieniem powietrza o temperaturze 90 º C.
  • Chłodzenia filtra

W przypadku bardzo mocno zanieczyszczonych filtrów procedura jest ponawiana. Po procesie regeneracji DPF/FAP i ponownym montażu w pojeździe, wykonujemy diagnostykę systemu i zerowanie odczytu poziomu popiołu w sterowniku ECU.

Najważniejsze zalety prezentowanej metody to:

  • 100% usunięcie osadów PM10
  • 100 % usunięcie osadów oleju
  • Usunięcie osadów ceru
  • Nie narusza integralności filtra
  • Nie usuwa metali szlachetnych napylanych na wkład ceramiczny
  • Woda użyta do czyszczenia jest filtrowana i ponownie wykorzystywana
  • Łatwa, szybka, ekonomiczna i całkowicie ekologiczna

Przykład filtra cząstek stałych przed i po regeneracji

Źródło: http://dpfflashcleaning.co.uk/what-can-it-clean/

Poniżej załączono linki prezentujące Flash Cleaner Machine oraz zasadę działania

Oczywiście znawcy tematu zaoponują i powiedzą, że nie jest to jedyna metoda regeneracji. Istnieją inne porównywalnie skuteczne procesy regeneracji. Ale nie jest to do końca prawda. Aby nie być gołosłownym przedstawiliśmy Państwu w formie graficznej zestawienie metod stosowanych przez konkurencyjne firmy. Ich zalety, wady oraz poziom skuteczności. Która metoda jest najmniej inwazyjna, skuteczna oraz co aktualnie jest bardzo ważne proekologiczna. Odpowiedź jest oczywista. Poniższe zestawienie bazuje na materiałach i publikacjach znanych firm i czasopism z branży motoryzacyjnej. Wiarygodność prezentowanych danych jest trudna do podważenia.

Dlaczego powinno się wybrać FLASH CLEANER MACHINE w porównaniu do innych metod regeneracji DPF/FAP

  FLASH CLEANER MACHINE OBRÓBKA CIEPLNA OBRÓBKA ULTRADŹWIĘKOWA DODATKI CHEMICZNE
OPIS Umieścić filtr na blacie kabiny czyszczenia podłączyć go do rury wodnej. Nacisnąć START: w zależności od typu i rozmiaru filtra Flash Cleaner Machine wykona cykl czyszczenia suszenia gorącym powietrzem Rozciąć filtr, umieścić go w piecu o temperaturze, która stopniowo wzrasta, aż do osiągnięcia 600 – 700“ C prowokując utlenianie pozostałości węgla. Zespawać Zanurzyć filtr w metalowym zbiorniku wypełnionym wodą. Ultradźwięki wytwarzają wewnątrz zbiornika mikroskopijne pęcherzyk których temperatura jest bardzo wysoka, a ciśnienie osiąga 500 MPa. Implozja pęcherzyków powoduje odłączenie osadów od wszystkich warstw filtra Wlać dodatek do zbiornika samochodu wraz z paliwem w celu rozpuszczenia pozostałości spalania wewnątrz silnika i usunąć je poprzez rurę wylotową
CZAS TRWANIA 30 minut (samochód osobowy DPF-FA3) -120 minut [ciężarówka DPF) 8-12 godzin Czyszczenie pneumatyczne 90 min Wypalanie w piecu 8-48 godzin 12-24 godzin Czyszczenie ultradźwiękowe + suszenie + czyszczenie pneumatyczne Trudny do określenia ustalany przez ECU konkretnego pojazdu
KOSZTY Tylko jedna maszyna Flash Cleaner Machine jest jedną maszyną, która wykonuje wszystkie etapy czyszczenia (mycie + suszenie), bez przecięć, wypalania, spawania i bez konieczności wstępnych przygotowań Maszyny: 4 • Tester przeciwciśnienia • Piec • Sprężarka • Kabina ssania Maszyny: 3 • Zbiornik ultradźwiękowy • Piec • Sprężarka Dodatek Istnieje wiele różnych dodatków; ceny zmieniają się w zależności od producenta (20 €-200 €)
ZALETY I WADY • Całkowite usunięcie osadów PM10 • Usunięcie osadów oleju • Usunięcie osadów ceru • Skuteczne czyszczenie wszystkich rodzajów filtrów cząstek stałych i katalizatorów (samochody osobowe, ciężarówki, SCR) o różnej wielkości • Zachowanie integralności filtra • Zachowanie metali szlachetnych • Używana woda jest zawsze czysta dzięki skutecznemu systemowi filtracji • Łatwa, szybka, ekonomiczna, ekologiczna • Usuwanie większości osadów PM10 • Naruszenie integralności filtra, który zostaje przecięty, a następnie zespawany • W wysokiej temperaturze cer rozpuszcza się i przyczepia do ścian filtra • Ryzyko wystąpienia szoku termicznego, który może uszkodzić metale szlachetne • Dogłębne oczyszczanie komórek filtracyjnych • Niewystarczająco wydajna na silnie zabrudzonych filtrach (olejem) i filtrach o dużych Gabarytach • Ryzyko uszkodzenia filtra w wyniku wibracji generowanych przez ultradźwięki i implozji pęcherzyków • Duże zużycie wody (należy ją często wymieniać w celu usunięcia osadu PM10 ze zbiornika • Łatwe w użyciu • Ekonomiczne • Nieskuteczne: pozostałości nie zostają faktycznie „usunięte” i co więcej łączą się z tymi generowanymi przez sam dodatek, zatykając jeszcze bardziej filtr cząstek stałych.

Nasze zaawansowane i efektywne czyszczenie filtrów FAP/DPF jest rozwiązaniem w 100% skutecznym, a cena usługi stanowi jedynie ułamek kosztu nowego filtra DPF.

Nie czekaj na awarię. Wyczyść filtr już teraz !

Posiadamy niezbędne doświadczenie a hydrodynamiczna metoda czyszczenia gwarantuje najwyższą skuteczność regeneracji filtrów FAP/DPF i katalizatorów. Każdorazowo przed regeneracją filtra wykonujemy test, który pozwala określić stopień jego zanieczyszczenia. Po wyczyszczeniu przeprowadzamy analogiczny test, który pokazuje efektywność procesu regeneracji. Wykonywana przez nas regeneracja usuwa od 98 do 100% zanieczyszczeń: cząstek pyłu PM10 (sadzy), oleju, ceru.

Firma Auto 2000 Serdecznie zaprasza

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, dla których dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności i wykorzystywania plików Cookies więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Polityka prywatności i wykorzystywania plików Cookies

Gromadzenie danych
Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów WWW, przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Oznacza to, że znamy publiczne adresy IP, z których użytkownicy przeglądają treści informacyjne naszego serwisu. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Znamy również:
czas nadejścia zapytania,
czas wysłania odpowiedzi,
nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku gdy przejście do strony nastąpiło przez odnośnik,
informacje o przeglądarce użytkownika.

Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasze strony. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, analizujemy pliki z logami w celu określenia, które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów, itp.

Wykorzystywanie danych
Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające serwis.

Polityka dotycząca plików cookie
Mechanizm cookies (tzw. „ciasteczka”) nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji.
Pliki cookies stosowane w serwisie nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników.
Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła - jeśli Serwis umożliwia logowanie;
zapamiętania logowania na danym komputerze - jeśli Serwis umożliwia logowanie i została przez Użytkownika wybrana opcja zapamiętania logowania;
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
„niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
„reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij